یکی از اتفاقات جنجالی المپیک ۲۰۲۴پاریس روی رینگ رقم خورده است. این بار بوکس زنانف خبرساز شد و بوکسور ایتالیایی تصمیم گرفت تا با اشک، به مبارزه با حریف الجزایری خود پایان دهد.

جنجال بوکسور الجزایری در المپیک

به گزارش همشهری آنلاین، در این مسابقه که در وزن ۶۶ کیلوگرم برگزار شد، آنجلا کارینی، بوکسور زن ایتالیایی در مقابل ایمانه خلیف، مشت‌زن اهل الجزایر قرار گرفت. در شرایطی که تنها ۴۶ ثانیه از مبارزه گذشته بود، آنجلا کارینی در اقدامی غیرمنتظره تصمیم گرفت به مبارزه ادامه ندهد. بوکسور ایتالیایی روی رینگ زانو زد و گریه کرد و در ادامه داور هم دست حریف او را به‌عنوان فرد پیروز بالا برد. این اتفاق در شرایطی افتاد که تردیدهایی در مورد زن بودن حریف الجزایری او وجود دارد.

نکته عجیب اینکه ایمانه خلیف سال گذشته و پس از آزمایش‌های هورمونی از ادامه مسابقات جهانی کنار گذاشته شد؛ چرا که در آزمایش‌های ژنتیک او، کروموزوم مردانه دیده شده بود؛ اما کمیته بین‌المللی المپیک امسال به او اجازه داد تا در مسابقات زنان شرکت کند.

این ماجرا و اتفاقات مبارزه کارینی و خلیف، واکنش‌های زیادی در رسانه‌های مختلف و البته فضای مجازی به‌دنبال داشت و طرفداران حقوق زنان و چهره‌های سرشناسی مانند ایلان ماسک و جی کی رولینگ، نویسنده مجموعه کتاب‌های هری پاتر، از حضور این ورزشکار در مسابقات زنان انتقاد کرده و گفته‌اند که جای مردان در مسابقات زنان نیست. علاوه بر این، ماجرا تا جایی پیش رفت که نخست‌وزیر ایتالیا هم نسبت به آن موضع گرفت.

جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا گفت: «از دیدگاه من، این یک رقابت برابر نبود. من فکر می‌کنم ورزشکارانی که ویژگی‌های ژنتیک مردانه دارند، نباید در مسابقات زنان شرکت کنند. من با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک موافق نیستم.»

بیشتر بخوانید:

کد خبر 871211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha